TRT World

TRT World
TRT World.svg
CountryTurkey
Broadcast areaWorldwide
HeadquartersIstanbul, Turkey
Programming
Language(s)English, Arabic, German, Russian
Picture format16:9
Ownership
OwnerTurkish Radio and Television Corporation (TRT)
Sister channelsTRT 1
TRT 2
TRT 3
TRT 4
TRT Cocuk
History
Launched18 May 2015
(test broadcast)
30 June 2015 (2015-06-30)
ReplacedTRT International
Links
WebsiteTRTWorld.com
Availability
Streaming media
trtworld.comWatch live

TRT World is a Turkish public broadcaster international news channel which broadcasts in English 24 hours a day, operated by the Turkish Radio and Television Corporation (TRT) and based in Istanbul. It provides worldwide news and current affairs focusing on Turkey, Europe, Africa, and Western and Southern Asia.[1] In addition to its Istanbul headquarters, TRT World has broadcasting centres and studios in Washington D.C., London, and Singapore. It is a member of the Association for International Broadcasting.

The network has received criticism for failing to meet accepted journalism ethics and standards for independence and objectivity, with some commentators especially in the West calling it a mouthpiece or propaganda arm of the Erdoğan administration.[2][3][4] TRT World has stated that it is financially and editorially independent from the administration, and that its news gathering and reporting activities are just like those of other publicly-funded broadcasters around the world, with a mission to show a non-Turkish audience events from Turkey's viewpoint.[5][6][4] However, according to Reporters Without Borders, Turkey in 2020 ranked 154th out of 179 countries in press freedom.[7]

  1. ^ Sigismondi, Paolo (25 July 2019). World Entertainment Media: Global, Regional and Local Perspectives. Taylor & Francis. pp. 256–. ISBN 978-1-351-60370-6.
  2. ^ Asani, Rose (18 November 2016). "President Erdogan's media mouthpiece aims to woo the west". The Spectator. Retrieved 11 May 2020.
  3. ^ Stalinsky, Steven. "Opinion - This Turkish TV network is Erdogan's propaganda arm. U.S. experts should stop appearing on it". The Washington Post. Retrieved 10 May 2020.
  4. ^ a b Roettgers, Janko (22 November 2017). "How Turkey's TRT World Wants to Win Over U.S. Online Video Viewers (EXCLUSIVE)". Variety. Retrieved 6 April 2018.
  5. ^ Srivastava, Mehul; Mance, Henry (11 March 2016). "Turkish TV station aims to switch western views". Financial Times. Retrieved 27 January 2018.
  6. ^ Schaffer, Aaron (19 March 2020). "Justice Department ordered Turkish TV station to register as foreign agent". Al-Monitor. Retrieved 10 May 2020.
  7. ^ "2020 World Press Freedom Index". Reporters Without Borders. Retrieved 11 May 2020.

From Wikipedia, the free encyclopedia · View on Wikipedia

Developed by Nelliwinne